6 mei 2021Ritchie plukt vruchten van “kooplokaal”-campagne

Ritchie plukt vruchten van “kooplokaal”-campagne

Het Leuvense limonademerk Ritchie ziet de vraag naar zijn producten fors toenemen. “Bij Ritchie krijgen we opvallend veel aanvragen van horecazaken die na de heropening bewust een meer lokale kaart willen aanbieden”, zegt zaakvoerder Jan Verlinden. Het “kooplokaal”-verhaal lijkt de wind in de zeilen te hebben. 

De frisdrankenmarkt in België werd tot voor kort bijna volledig gemonopoliseerd door de Amerikaanse frisdrankgiganten, waardoor het aanbod – zeker in de horecazaken – beperkt bleef tot de merken van deze giganten. Daar lijkt nu verandering in te komen. De laatste jaren is het lokale aanbod van ambachtelijke, natuurlijke frisdranken immers gegroeid. Ritchie, maar ook Ferm en Simone a Soif! zijn Belgische frisdrankmerken die – omwille van hun natuurlijk en ambachtelijk karakter – heel erg in de smaak vallen.

Lokale kaart

“Hoewel het misschien niet zo lijkt, is er ontzettend veel aan het bewegen in de horecasector. Bij Ritchie krijgen we opvallend veel aanvragen van horecazaken die na de heropening bewust een meer lokale kaart willen aanbieden. We zijn bijzonder trots dat we met ons aanbod van lokale limonades en cola’s hieraan kunnen meewerken”, aldus Jan Verlinden van Ritchie.

950 verkooppunten

Het vintage limonademerk Ritchie is sinds 2016 aan een echte opmars bezig in België. Ondertussen kan je in meer dan 950 verkooppunten terecht voor de Ritchie limonades op basis van 100% natuurlijke ingrediënten en zonder bewaarmiddelen. De verfrissende smaakduo’s orange met een hint van vanille, pompelmoes met een hint van ananas en citroen met een vleugje framboos vallen overigens niet alleen in de smaak in België, maar ook daarbuiten (Nederland, Zweden, Roemenië).

Seizoenslimonade

Het Ritchie smakenpalet wordt nu tijdelijk aangevuld met een zomerse, 100% natuurlijke seizoenslimonade: een tropisch smaaktrio van citroen, gember en kardemom. Ritchie Lemon Ginger is – omwille van de uitgesproken zomerse smaak – maar tijdelijk verkrijgbaar.

Op termijn wil Jan met Ritchie 5 miljoen flesjes per jaar verkopen.

Bron: Made in Vlaams-Brabant 

Naar iets op zoek?

hageland hageland hageland hageland hageland hageland